Aku dan Cuti Sakit

Aku dapat cuti sakit selama 30 hari... lama kan...kerja2 penandaan sume dah siap...analisis item pun dah siap...aku punya banyak masa utk menulis...meluahkan dan menceritakan...dan aku juga ada banyak masa utk imbas kembali kenangan lama....

Bukan senang utk aku cuti sakit yg panjang melainkan cuti bersalin...last aku cuti pjg tahun 2015...sblm tahun baru cina...aku dah plan nak buat trip food hunter ke utara...

Boleh pulak aku demam dan sakit2 badan yg lama...on off...aku dah mula rimas...makan panadol x elok2 juga...last en suami kata jom lah g klinik..nanti nak berjalan susah....

Kebetulan malam tu byk klinik yg tutup awal...tak kan makan besar kot...raya lambat lg...yg ada satu klinik je...iaitu klinik Mokhtar...(bukan bapak aku ye...nama je sama) doktornya pulak doktor locum...adus...sah doktor kerajaan ni...mmg betul pun...

Mcm biasa masuk jumpa doktor story mory sikit...demam sekian2...sakit badan sekian2...sendi2 sekian2... tup2 dia suh g buat ujian darah...katanya takut denggi...(mulalah episod aku x nak kan)

Dia suh aku g klinik kerajaan..aku tak nak sbb ramai org...aku malas tunggu...mcm2 alasan aku tak nak pergi...esok sek lah..bla..bla...dan doktor ni pun pandai juga...dia pun citer mcm2 simptom...smpi ada yg mati katanya...dia sebut mati je aku rasa nak lepuk je doktor tu...ni sah kes nak menakutkan aku... blh pulak doktor ckp nyamuk Aedes dah pandai..dah pergi sek...dah upgrade simptom dia....aku rasa nak cekik je doktor tu...aku perati je dia ckp... last2 aku request g private..senang sbb cepat dan bank bayo...hehehe

Esok nya aku pun pergi lah Hospital Pantai Bt. Pahat.. kunun2 nak cepat kan...ha amik...
Proses mmg cepat sbb aku g kat emergency...masuk check tekanan darah berat dah segala bagai..hmmm pastu part jumpa doktor...dia pun tanya soalan yg sama dgn doktor smlm dan aku pun ulang jugalah jawapan yg sama mcm semalam...dan....

Doktor ckp suh masuk wad..nak follow up..aku dgr je masuk wad...kepala aku terus terpikir trip aku...holiday aku...aahhh tak da maknanya suka2 suh aku masuk wad..

Aku ni tak boleh panas hati...nanti sume makan dalam...aku mulalah episod menolak...doktor dah suh aku baring sbb nak amik darah...aku tak nak...

Bermula episod dialog aku....

Aku : kenapa nak kena baring?
DOC: Nak amik darah....
Aku : duduk tak boleh ke?
Doc : tak boleh...susah...
Aku: apa yg susahnya...selalu boleh je...
Doc : tak boleh..kita nak drip sekali sbb senang nak amik darah...kalau drip amik darah kat wad...
Aku : apa pulak nak drip..kata nak amik darah je kot...yg nak masuk wad nak buat apa?
Doc : nak confirmkan puan ada denggi ke tak....
Aku : doc amik darah dulu..dah confirm denggi baru sy masuk wad...x confirm tak da...sy nak g jln ni....
Doc : puan nak g mana? Hari ni baru hari isnin..sempat ni keluar hari rabu...
Aku :( amboi sedapnya cakap sempat..kalau check in hotel x pa..ni wad..x mau...)

Hehehe last2 doktor amik darah juga sbb dia dah give up kot..

Aku pun tunggu kat luar..g sarapan kat ala2 cafe 5star tp sedap lagi warung mamak...tunggu dan tunggu...aku suh en suami g tanya result...aku tak nak g jumpa doktor tu...nanti dia pujuk lg...

Lama juga suami aku g jumpa doktor tu...hahaha result aku ok cuma platelet aku rendah sikit...suami aku ckp..doktor minta pujuk aku masuk wad...byklah alasan dia..aku ckp dgn suami tak kiralah apa pun alasan doktor aku x nak masuk wad...aku rela makan jus pucuk betik tu dr masuk wad...

Akhirnya aku dpt mc 3 hari...terus sambung cuti raya cina....trip aku jalan mcm biasa...tp demam aku tetap on off dan sakit2 badan....dek degil mmg mendapatlah kan...

Untung aku dpt suami penyabar...hehehe


Sekian....

Comments

Popular posts from this blog

Cikgu vs Doktor

Satu ketika nanti

11 Muharram