Dahulu aku di panggil "Ustazah"

Dahulu aku dipanggil ustazah...:-)
kerana aku mengajar di Sek. Men.Agama Pt. Raja...
tempat aku mengajar dan mendidik anak bangsa....
sekolah itu beraliran arab / kebangsaan...
maklumlah kebanyakan ustaz dan ustazahnya lulusan Al-Azhar.
semuanya kini tinggal kenangan...
sekolah itu terpaksa aku tinggalkan.
kerana aku menilai masa depan

                                                  akan ku rindui bilik dan mereka ini...:-(

Terlalu banyak memori yang sarat dengan pemahaman
penuh dengan tersurat dan tersirat....
kerana harga diri dan keikhlasan
aku terpaksa bawa diri aku 
mencari pada yg sudi menghargai
keihklasan dan pengorbanan seorang "Guru"


                                                                   Friend are forever

7 tahun aku menabur bakti...
ceritanya penuh duri....
selama 7 tahun itu baru aku mengerti
"kemuliaan seseorang insan itu
tidak terletak pada ketinggian agamanya
tapi pada AMALANNYA"

kini aku dipanggil Cikgu...
dan aku senang begitu..


                                                   Bersama rakan seperjuangan di SMAPR

Kawan2 SMAPR
bukan aku sengaja melanggar ikrar dan janji
tapi aku tak betah berdiri
di bumi SMAPR lagi
kerana aku sangat sayangkan
harga diri  demi
masa depan ku sendiri......

                                                    "SELAMAT TINGGAL SMAPR"

Comments

Popular posts from this blog

Cikgu vs Doktor

Satu ketika nanti

11 Muharram